Kjøpsbetingelser & leveringsbetingelser | Beslagonline.no
Velg land
  • 1-3 dages levering
  • 60 dager åpent kjøp
  • Sikre betalinger
Oppdater

Kjøpsbetingelser

Disse kjøps- og leveringsvilkårene gjelder for www.beslagonline.no. Vilkårene gjelder i tilfeller hvor det ikke er inngått annen skriftlig avtale mellom deg som kjøper og Beslag Online og gjelder alle kjøp og bestillinger gjort av kunder bosatt i Norge. Vi i Beslag Online hjelper interiørentusiaster og hjemmefiksere over hele Europa med å gjøre store endringer med små detaljer. Enten du er ute etter moderne design, klassisk stil eller interiørdetaljer som passer inn i de mer landlige miljøene, har vi det du leter etter. I vårt produktutvalg finner du blant annet mer enn 1000 ulike modeller av håndtak og knotter. Bestillingen din vil bli behandlet så snart som mulig, men ikke tidligere enn neste virkedag fra det tidspunktet du la inn bestillingen. Har du spørsmål, ta kontakt med vår kundeservice på info@beslagonline.no.


Hovedkontor & lager/returadresse:
Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige

Firmainformasjon:
Beslag Online (Beslag Design AS)

info@beslagonline.no
Org.nr. 912327906
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige


Ansvar

Beslag Online kan ikke holdes ansvarlig for at kunden legger inn riktig bestilling i nettbutikken. Det er alltid kundens ansvar at oppgitt bestilling på www.beslagonline.no er korrekt utfylt. Beslag Online er ikke ansvarlig for erstatning eller økonomiske tap i forbindelse med forsinket levering. Dette gjelder uansett om det er rederiet eller Beslag Online som står for forsinkelsen.

Kjøpe

Når kunden registrerer en bestilling i kassen, inngås en avtale mellom kunden og Beslag Online. Bekreftelse på bestillingen sendes til e-postadressen kunden oppga da kjøpet ble gjennomført. Skulle det oppstå feil i pris, leveringstid eller andre forhold, forbeholder Beslag Online seg retten til å endre dette i etterkant. Skulle dette skje vil vi kontakte og informere kunden. Kunden har da muligheten til å endre eller kansellere bestillingen.

Beslag Online omfatter kun avtaler med personer som er myndige (18 år og over). Beslag Online forbeholder seg retten til å avslå en bestilling.

Pris & betaling

Alle priser på nettsiden er gjeldende, inkludert 25 % mva. MVA er inkludert i totalkostnaden kunden ser i kassen. Prisene inkluderer ikke fraktkostnader, Beslag Online tilbyr gratis frakt på bestillinger med en ordreverdi på over 499 kr. For bestillinger med en ordreverdi under 499 kr, kommer en fraktkostnad i tillegg, kostnaden avhenger av valgt fraktmetode.

I samarbeid med Klarna tilbyr vi Klarna Checkout som betalingsmåte. Klarna tilbyr flere ulike betalingsalternativer for deg som kunde. Klarna presenterer viss informasjon til deg så snart du er identifisert og logget på Klarna. Når du har blitt identifisert, viser Klarna hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg. Betalingsperioden din begynner når bestillingen sendes fra vårt lager. For kontaktinformasjon og ytterligere informasjon om Klarna og Klarna Checkout, gå til klarna.com/no.

Betalingsalternativer

Faktura
Når du velger å betale med faktura, tilbyr Klarna deg muligheten til å betale innen 30 dager etter kjøpet. Din faktura aktiveres og sendes til deg via e-postadressen du oppga ved kjøp. Fakturaen sendes samtidig som din bestilling sendes fra vårt lager.

Del opp
Du kan velge å dele opp betalingen ved flere betalingsmuligheter for en fast månedlig avgift samt en rentekostnad. Du kan når som helst betale ned hele gjenværende gjeld, da blir kontoen din hos Klarna automatisk lukket.

Bankkort
I Klarna Checkout kan du også velge å betale direkte med et av følgende bankkort: VISA og Mastercard.


Priser
Alle priser vi har på siden inkluderer mva. Hvis du har kjøpt et produkt til en åpenbart feil pris, vil vi kontakte deg og i disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å justere prisen, samt belaste differansen, eller la deg heve kjøpet og få refusjon. Vi tar også forbehold om trykkfeil og unøyaktigheter i vår markedsføring, nyhetsbrev og annen ekstern kommunikasjon. I disse kanalene gjelder det samme som for åpenbart feilpriser på nettsiden.


Refusjoner
Ved eventuell retur vil pengene dine bli refundert når Beslag Online har mottatt, behandlet og godkjent returen til vårt lager. Det sendes alltid en bekreftelse på e-post til deg som kunde på at returen er godkjent. Refusjon skjer alltid via samme betalingsmetode som ble brukt da bestillingen ble registrert i kassen vår. En refusjon kan ta opptil 5-7 bankdager. Dersom betaling skjer med faktura, betales enten pengene direkte til kontoen som ble brukt til å betale fakturaen eller Klarna sender ut refusjonsskjema via e-post.

Rabattkoder
Noen ganger kommuniserer Beslag Online rabattkoder til kundene. Rabattkoder kan ikke kombineres og gjelder ikke varer som er redusert i pris under en kampanje. Dersom du som kunde har brukt en rabattkode som ikke er utstedt til deg, forbeholder vi oss retten til å nekte bruken, og kontakte deg for å kansellere din bestilling eller belaste det rabatterte beløpet.

Formidling av rabattkoder
Det er ikke tillatt å dele rabattkoder offentlig på sosiale medier eller andre eksterne kanaler, med mindre dette er tydelig kommunisert og godkjent av oss.


Levering & transport

Leveringstiden er basert på produktene du har bestilt. Nettbutikken vår viser en omtrentlig leveringstid for hvert produkt. Dette er leveringstiden som gjelder med mindre annet er oppgitt av Beslag Online, vanligvis er leveringstiden 2-4 virkedager. Vi behandler bestillingen din første virkedag etter bestillingen din. I ferier og Black Week kan håndteringstiden bli påvirket. Beslag Online sender en leveringsbekreftelse på e-post med informasjon om hvordan du sporer din bestilling når den har forlatt vårt lager.

Leveringsmuligheter
For tiden tilbyr Beslag Online deg som kunde hjemlevering på døren, eller levering til postombud. Vi kan ikke endre leveringsadressen til en ordre etter at ordren er registrert hos oss. Beslag Online bruker Postnord som transportpartner.

Oppdelning av levering
I tilfeller hvor ett eller flere produkter i en bestilling har lengre leveringstid enn andre produkter i samme bestilling, kan den deles i 2 leveranser. De resterende produktene sendes så snart de har vært på lager igjen.

Forsinkede leveranser

I unntakstilfeller kan det være enkelte avvik eller forsinkelser på hele eller deler av din bestilling, derfor vil Beslag Online gjøre deg oppmerksom på at du ikke bestiller noen håndverkere samme dag som din leveranse forventes å ankomme. Beslag Online erstatter ikke tapt tid hos din håndverker pga. forsinket levering. Når din bestilling har forlatt vårt lager går leveringsansvaret over til Postnord og vi kan ikke gi leveringsgaranti. Vær oppmerksom på at fraktselskapene ikke alltid lykkes med å levere på eksakt leveringsdato da det kan oppstå en leveringsforsinkelse. Beslag Online forbeholder seg retten til å frafalle alle krav om kompensasjon til kunden vedrørende leveringsforsinkelser forårsaket av våre leverandører eller av fraktselskapet. Levering av varer fra Beslag Online anses som fullført når kunden har mottatt sin bestilling. Transport av godset er gjeldende transportørs ansvar og avtalen mellom Beslag Online og transportøren gjelder.

Uavhentede pakker

Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene for håndtering som påløper i pakker som ikke er avhentede hos ombud. Pakken din blir normalt liggende hos agenten/terminalen i 14 dager etter at den kommer. Skulle du ikke hente pakken din innen 14 dager, vil pakken komme tilbake til oss og vi belaster deg 99kr for uavhentet pakke.


Angrerett & retur

I tilfelle kunden ikke er fornøyd med kjøpet, har 60 dagers angrerett fra den dagen bestillingen er mottatt. I tilfeller hvor bestillingen er delvis levert, gjelder datoen for hvert produkt og levering.

Angre kjøp på ubehandlede bestillinger
Dersom kunden ønsker å benytte sin angrerett før bestillingen er behandlet hos Beslag Online, kan de heve kjøpet vederlagsfritt. I tilfeller hvor bestillingen er delvis levert og de resterende produktene på bestillingen ikke er håndtert, er det greit å heve kjøpet. Det er også mulig å fjerne produkter på en ordre etter at den er registrert dersom disse produktene ikke er håndtert. For å kansellere et kjøp eller fjerne produkter på en bestilling, kontakt vår kundeservice på info@beslagonline.no.

Angre kjøp etter levering
For å benytte angreretten på en ordre etter håndtering hos Beslag Online, må kunden motta bestillingen og deretter returnere den til oss. Et avbestilt kjøp er ikke gyldig før kunden har mottatt en bekreftelse på e-post fra Beslag Online.

Returnerer
Beslag Online inkluderer en returseddel i alle forsendelser. Denne returseddelen må brukes for å returnere pakken. Beslag Online betaler ikke for returen, som koster 59kr. Dette beløpet trekkes fra beløpet som krediteres kunden. Dersom kunden returnerer en bestilling uten å bruke medfølgende returseddel, er kunden selv ansvarlig for å ordne og betale returfrakten. Beslag Online kan ikke akseptere forsendelser som skal hentes fra postombud.

Returadresse:
Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269​43 Båstad
Sverige


Tillstand på varene ved retur

Kunden har rett til å åpne eventuell emballasje for å inspisere produktene. Ved retur må produktet være i original stand for å bli godkjent. Beslag Online forbeholder seg retten til individuelt å bestemme om et produkt anses å være i sin opprinnelige stand eller ikke. I tilfeller hvor produktet anses å være i endret stand, kan Beslag Online enten returnere produktet til kunden eller nekte refusjon av nevnte produkt.

Behandlingstid
Fra det tidspunkt en retur har ankommet vårt lager, reserverer vi en behandlingstid på inntil 7 virkedager for å inspisere produktets tilstand og registrere de returnerte produktene.

Klager

Beslag Online følger gjeldende regler i EU, som betyr at du som kunde har 2 års klagerett etter at du har mottatt produktet. Ved klage ber vi deg kontakte vår kundeservice på info@beslagonline.no og beskrive feilen og sende med bildebevis. Reklamasjonen skal meldes innen rimelig tid (2 måneder) fra det tidspunktet feilen ble oppdaget. Vi anbefaler derfor at du inspiserer produktene direkte. Ved godkjent klage er Beslag Online ansvarlig for alle kostnader, inkludert all frakt.


Dokumentasjon og veiledning

I tilfeller hvor det er behov for produktbeskrivelser og manualer for et produkt, finnes de under produktet i nettbutikken. Beslag Online garanterer at alle våre produkter oppfyller kravene til CE-merking.

Force majeure

Beslag Online er unntatt fra straff for manglende oppfyllelse av en viss forpliktelse i denne avtalen dersom svikten er begrunnet i frigjørende omstendigheter som nedenfor og omstendigheten kompliserer, hindrer eller forsinker oppfyllelsen. En frigjørende omstendighet skal anses å omfatte statlig handling eller unnlatelse, endret eller nytt lovverk, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade/streik, brann eller flom, sabotasje eller ulykke av større omfang. Force majeure omfatter også myndighetsvedtak som påvirker marked og produkter negativt, som restriksjoner, advarsler, salgsforbud mv.

Personvernpolicy

Når du sender en søknad til Beslag Online, blir din personlige informasjon registrert i systemet vårt. I samsvar med GDPR, må du godkjenne og samtykke til at vi registrerer din informasjon som du gjør når du sender inn søknaden din eller foretar et kjøp. Du har rett til å motta informasjon og be om korrigering av uriktige personopplysninger og å få slettet personopplysningene. Vi beskytter ditt privatliv. Vi vil derfor informere deg om hvordan vi behandler de personlige opplysningene du har gitt oss og hvilke rettigheter du har. Dette er spesifikt behandlet i vår personvernpolicy.

Kontakt

Ønsker du å komme i kontakt med oss ​​er du velkommen til å kontakte vår kundeservice via e-post på info@beslagonline.no. Vårt mål er å svare på e-posten din innen 24 timer. Merk at i ferier kan responstidene være noe lengre.